Η επισκέπτρια υγείας κα Δώρα Δημητρογιάννη μας παρουσιάζει το ρόλο της ως εργαζόμενη σε μια ιδιωτική εταιρεία παροχής εκπαίδευσης και υποστήριξης ασθενών.
Αρχικά, οπως αναφέρει η ίδια, πραγματοποιούσε κατ οίκον επισκέψεις σε ασθενείς με χρόνιες παθήσεις (κυρίως διαβήτη ). Κατα τη διάρκεια αυτών των επισκέψεων εκπαίδευε τους ασθενείς στον τρόπο χορήγησης της θεραπείας τους. Η εταιρεία στην οποία εργάζεται έχει προγράμματα υποστήριξης ασθενών χορηγούμενα απο την εκάστοτε φαρμακευτική εταιρεία που παρέχει την θεραπεία. π.χ ενέσιμη θεραπεία για τον Σ.Δ ή την σκλήρυνση κατά πλάκας που χορηγείται με προγεμισμένες πένες ή αυτόματο εγχυτή αντίστοιχα, και απαιτεί ειδική εκπαίδευση στον τρόπο προετομασίας και χορήγησης.
Πλέον η κα Δημητρογιάννη είναι υπάλληλος εντος της εταιρείας και συγκεκριμένα στο κεντρο υποστήριξης ασθενών (support center).
Οι αρμοδιότητες της είναι πολλές και διάφορες :
1. Επικοινωνία με τους ασθενείς που χρήζουν εκπαίδευση, τήρηση αρχείου και προγραμματισμός των εκπαιδεύσεων απο τους επισκέπτες υγείας η τους νοσηλευτές της εταιρείας.
2. Καταγραφή ανεπιθύμητων ενεργειών απο τα φάρμακα ή ποιοτικών παραπόνων απο τους πελάτες της εταιρείας.. Για την επιτυχή εκτέλεση των καθηκόντων της καθε χρόνο εκπαιδεύεται εκ νέου στην φαρμακοεπαγρύπνηση με σκοπό την αναγνώριση των ανεπιθύμητων ενεργειών. Τα συμβάντα αυτά καταγράφονται σε ειδικές φόρμες αναφοράς κάθε φαρμακευτικής και προωθούνται με σκοπό να καταγράφουν και στον ΕΟΦ.
3. Τηλεφωνική ενημέρωση όπου κρίνεται απαραίτητο, π.χ ενημέρωση επι των διαδικασιών λήψης της θεραπείας, υπενθύμιση των θεραπευτικών απαιτήσεων και επανεκπαίδευση στις πρακτικές χορήγησης τους.
4. Προγραμματισμός και εκτέλεση προμήθειας των φαρμάκων απο τους ασθενείς και διεκπεραίωση γραφεικοκρατικών διαδικασιών.
Επίσης συμμετέχει σε προληπτικές μετρήσεις σακχάρου αίματος, γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης και άλλες προληπτικές ενημερώσεις, όπως πχ για το διαβητικο πόδι. Οι μετρήσεις αυτές οργανώνονται σε χώρους όπως φαρμακεία, ΚΑΠΗ και άλλες δομές και προγραμματίζονται τόσο απο την ίδια την εταιρεία, στην οποία εργάζεται, αλλά και μέσω άλλων εταιρειών παροχής εκπαίδευσης και υποστήριξης ασθενών η ΜΚΟ.
Πρόσφατα έλαβε εκπαίδευση αναφορικά με την θρόμβωση, ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις του νέου τηλεφωνικού κέντρου της εταιρείας της, όπου παρέχει πληροφορίες για την πρόληψη, την έγκαιρη ανίχνευση των συμπτωμάτων και την παραπομπή σε ανάλογες ιατρικές ειδικότητες, όπου χρήζει.
Δώρα Δημητρογιάννη
Επισκέπτρια Υγείας
Ιδιωτικού Τομέα

Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου